Thursday, June 10, 2010

Flaten

Var idag ute på Flaten och klättrade med en kompis, Viktor.

Efter att värmt upp på en 7a, perfekt uppvärming:-),drog jag mig upp och satte slingorna på Columbo 7c+.
Nästa försök gick bra, gjorde hela leden med ett häng i början. Var ute för ett bra tag sedan och kände på leden men var inte alls nära att sätta den.
Försöket efter gick ännu bättre, gjorde allt perfekt, men vid movet till greppet där leden är "över" fick jag inte helt in fingrarna i den lilla men super bra juggen och föll av. Klantigt, kände mig grymt stark däruppe. När jag säger att leden är "över" menar jag att efter det bör man inte falla då man kan vila på två bra grepp och sedan är det bara en lätt och riktigt kort slab kvar.

Försöken efter gick inte lika bra, gjorde en del stora missar, men kom ändå väldigt nära slutet alla gånger.

Är nu grymt taggad på att klättra i Spanien i två veckor!

5 comments:

  1. Hej Oscar!
    Ha det nu riktigt bra i Spanien och var rädd om dig! Glöm inte att höra av dig och berätta hur det går!
    Hälsningar från London

    ReplyDelete
  2. ÅÅÅÅÅÅÅÅ, Du är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ duktig!!!!!! Kan inte fatta att någon skapar en egen hemsida (och blogg) där det enda han snackar om är hur jävla bra han är och hur hårda grejer han klättrar m.m.
    Det är dessutom rena rama motsattsen mot vad en riktig "klättrare" gör.
    Allt innehåll på din hemsida är ju fan bara snack om hur duktigt du klättrar på klippa och vilka fantastiska prestationer du gör på tävlingar.
    Har du fått för lite uppmärksamhet som barn eller?(Glömde att du är bara ett litet barn...)
    - Jag är yngsta svensken som gjort 8a
    - Jag har vunnit NM m.m.
    - Kolla på mig!
    Mitt tips till dig:
    Försök håll EGOT under kontroll grabben, jag förstår att det måste vara jävligt svårt om man är lika fantastisk som dig, men du vinner på det i de långa loppet, tro mig.

    ReplyDelete
  3. Till Anonym: Jag håller inte med dig alls utan jag tycker att Oskar skildrar sina prestationer på ett bra sätt. Han är en jättestor inspirationskälla för mig som klättrare.
    Fortsätt på ditt spår Oskar!
    /Anders

    ReplyDelete
  4. Till Anonym (som av nån anledning väljer att vara just anonym...):

    Förstår inte din närmast aggressiva attityd till Oscar och hans hemsida. Han klättrar och tävlar. Och han rapporterar om hur det går. Det går bra, och då skriver han det. Ingen större skillnad mot t.ex. 8a eller andra sidor.

    Upplever inte hemsidan som speciellt EGO och om man träffar honom så framstår han som än mindre EGO.

    Och du "Anonym": Vem bestämmer vad en "riktig" klättrare gör? Vem bestämmer över vem som är en "riktig" klättrare?

    Kör hårt Oscar!

    /Thomas

    ReplyDelete
  5. Hej Anonym!

    Kan du förklara hur Oscar ska "tro dig" när du påstår att du vet vad som är bäst för honom? Du verkar ju inte ha blivit en sådan balanserad person.

    Du angriper en person på sin egen hemsida när du med en klick lätt kan surfa bort, du svär och stör dig uppenbarligen på att andra tycker att de gör bra ifrån sig i sin egen sport. Jantelagen flödar genom dina ord.

    Tycker du själv att du kan tipsa andra om sunda beteendevanor? Kan du berätta vad en riktig klättrare gör?

    /Carlos

    ReplyDelete