Thursday, July 8, 2010

De senaste veckorna!



En rapport om de senaste veckornas klättring!

Har varit två veckor i Rodellar, Spanien, tillsammans med några kompisar och vår tränare. Själva klättringen för mig gick inte så där jättebra, jag klättrade inte som bäst kan man enkelt säga. Lyckades klättra en 7c+ vilket jag är nöjd med.

Vi hade två jätteroliga veckor tillsammans, där det klättrades hårda leder av alla som var med! Det tråkiga under resan var att mina händer tog väldigt mycket stryk, de var ordentligt såriga. Det blev till att klättra med mycket tejp.

En mer noggrann reseberättelse kommer i slutet av sommaren på Granitbitens hemsida!

Veckan efter hemkomst var jag åter på Flaten för att prova Columbo 7c+ som jag var nära på att klara dagarna innan vi åkte till Spanien. Behövde känna på moven igen för att friska upp minnet. Sedan var det dags för press och det gick bra! Jag kunde klättra hela vägen till toppen och klippa ankaret på leden!

Var fortfarande sugen på mer klättring, så vi åkte till K2 (Klättercentret 2) samma kväll.

Dagen efter gick jag och min kompis Olle en tradkurs som hölls av Robin Dahlberg. Under dagen så gick vi igenom allt från standplatsbygge till förste- och andremansklättring. Det var fantastiskt kul att få klättra och lägga sina egna säkringar, det var en sådan frihetskänsla.

Så det blir troligtvis mer tradklättring för mig i framtiden.

Den 13 augusti kommer jag åka till Wien för att delta i en Europacup. Det ska bli riktigt kul!


No comments:

Post a Comment