Monday, December 20, 2010

Jul och boulder

Nu var det äntligen jullov och snön ligger tungt i London!

Har nu lyckats avklara min första termin i engelsktalande skola, visst har det ibland varit tungt, men samtidigt väldigt roligt.

Under förra veckan var det en boulder tävling i London som jag var med i, SIBL. Det är 20 problem som man har några timmar på sig att klara, 10p för flashade, 7p =2 försök, 3p =3 försök och 1p=4+försök, på fem boulders är det också ett bonusgrepp.

Kul tävlings form! Det blir lite mer seriöst när försöken räknas vilket jag tycker är spännande.

Jag kom trea med 159p, tvåan 160p och ettan 164. Det ’”roliga” var att våra platser avgjordes på en svaboulder. Ettan flasha, tvåan second go och jag på tredje försöket. Det var synd att jag inte fick till det på flashen, hade jag gjort det hade jag vunnit. Men så kan det vara på tävlingar…

Det som är bra med såna här småtävlingar är man har en chans att öva på tävlingsmomentet inför de stora tävlingarna.


God jul och gott nytt år!

2 comments: