Saturday, February 5, 2011

Terräng- och klättertävling

I går, fredag, var jag på en tävling i terränglöpning med min skola. Vi var ett liten gäng från vår skola som hade blivit utvalda att delta i distriktsmästerskapen för London.


Vi var 45 stycken i min klass, födda 1994-1996, vi skulle springa 4100 meter. Många duktiga löpare deltog.
Det gick bra och jag kom på plats 19, vilket jag är väldigt nöjd. Kul med någonting annat än bara klättring.

Idag var jag med på en klättertävling, tre leder och tre boulders. Jag flashade alla tre leder, 20 minuter efter jag hade klättrat fick jag veta att domarna hade olika åsikter om mitt resultat. En sa att jag skulle ha använt ett extra grepp, den andra tyckte att jag klättrat leden på ett korrekt sätt. Tyvärr bestämde de sig för att jag skulle ha använt det extra greppet, vilket enligt min uppfattning är helt fel då jag inte ens har rört greppet, även på film kan man se att jag inte rör greppet. Blev av med massor med poäng, Men domarn dömer!
Flashade alla tre boulder, lätt!
Blev ändå fyra, men är väldigt nöjd då formen kändes bra.
Film från en annan klättrare, men jag är med på två boulders.

No comments:

Post a Comment