Monday, March 28, 2011

Bästa tävlingen någonsin, JSM!

På fredagen lämnade jag ett väldigt varmt, 18,5 grader, London för att åka till ett betydligt kallare Göteborg, för att vara med i JSM lead.

Tävlingen gick i Göteborgs nya "Klätterlabbet", grymt bra hall är nog den bästa i Sverige!

Kvalet: under led ett gick klättringen väldigt bra upp till 2/3 av väggen när jag skulle göra ett halv långt move då min ena fot plötsligt sticker och jag hänger i repet innan jag har hunnit reagera.

Led två gick bättre och klättringen fungerade bra fram tills pumpen satte ett naturligt stopp. Jag gick vidare till finalen som tvåa, efter att ha varit 5:a på första leden och 1:a på andra leden, med Philip i ledningen.

Final: alla tre killklasser hade samma led. Klättringen gick väldigt bra och jag gick lätt förbi det hårda cruxflyttet runt taket och fortsatte upp mot det lite flackare partiet och senare mot de branta partiet. När jag skulle göra en invridning och korsa över fick jag ett "hjärnsläpp" och gjorde något konstigt halvt hopp. Fick inte tag i pinchen och föll av. Hade jag fått pinchen hade jag bara behövt ta de det bra greppet precis bredvid, hoppat och touchat nästa grepp för en vinst, vilket jag tyvärr inte gjorde. Istället gick guldet till Hannes.

Grattis, och jag fick nöja mig med ett silver. Intressant var att bara tre pojkar tog sig förbi krux flyttet, jag Hannes och Rasmus (som vann sin klass). Resten av dagen spenderades till att få ett grymt bra träningspass på all leder.

Den absolut bästa tävlingen i Sverige tack vare grym kvalité på lederna och schysst stämning. Stort tack till arrangörerna och till ledbyggarna James och Björn!

No comments:

Post a Comment